+

Despre noi

Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor din România este o organizaţie neguvernamentală, apolitică şi nonprofit, înfiinţată încă din anul 1990, care are ca principal obiectiv apărarea, promovarea şi reprezentarea prin toate mijloacele legale ale drepturilor şi intereselor consumatorilor în raporturile cu agenţii economici şi instituţiile statului. O preocupare permanentă a asociației în ultimii ani a constituit-o utilizarea testelor comparative pe produse și servicii ca mijloc de informare, educare și îmbunătățire a situației economice și sociale a consumatorilor.

La nivel naţional Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor din România a fost recunoscută prin HG nr. 1106/2005 ca fiind de utilitate publică. Prin recunoaşterea Asociaţiei pentru Protecţia Consumatorilor din România ca fiind de utilitate publică, decisă de Guvernul României în şedinţa din 22 septembrie 2005, se consolidează rolul asociaţiei în calitate de partener de dialog constant şi puternic din partea societăţii civile.

Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor din România se bucură de recunoaştere atât naţională, fiind membră în diverse structuri naţionale, cum ar fi „Comisia Interministerială pentru Supravegherea Pieţei Produselor şi Serviciilor si Protecția Consumatorilor”, „Comisia pentru Securitatea Produselor” şi „Comisia pentru Clauze Abuzive”, cât şi internaţională, fiind membră a Organizaţiei Mondiale a Consumatorilor „Consumers International”, cu sediul la Londra, a Organizaţiei Europene a Consumatorilor (B.E.U.C.), Bruxellex, Belgia, a Dialogului TransOceanic al Consumatorilor – TACD şi a International Consumer Research and Testing (UK).

Potrivit statutului asociaţiei, principalele obiective ale asociaţiei sunt:

  • apărarea, promovarea şi reprezentarea prin toate mijloacele legale a drepturilor şi intereselor consumatorilor în raporturile cu agenţii economici şi instituţiile statului ;
  • educare, consilierea şi informarea consumatorilor prin acţiuni proprii, publicaţii, studii de piaţă şi orice alte mijloace de informare în masă;
  • analizarea şi rezolvarea sesizărilor formulate de consumatori, prin intermediul forţelor proprii ale asociaţiei sau prin organele abilitate ale statului;
  • dezvoltarea parteneriatului internaţional în domeniul protecţiei consumatorilor;
  • colaborarea cu organizaţii profesionale şi cu instituţii abilitate guvernamentale şi neguvernamentale, cu atribuţii în domeniul protecţiei consumatorilor, în vederea respectării intereselor consumatorilor;
  • îmbunătăţirea cadrului legislativ general de protecţie a consumatorilor, prin solicitări adresate autorităţilor, prin participarea la elaborarea standardelor sau a specificaţiilor ce definesc bunurile de consum şi serviciile;
  • desfăşurarea de activităţi publicistice şi editoriale;
  • formarea profesională a adulţilor în domeniul protecţiei consumatorilor;
  • conştientizarea prin acţiuni proprii a  agenţilor economici asupra drepturilor şi intereselor consumatorilor.
  • desfăşurarea activităţilor de cercetare-dezvoltare în domeniul protecţiei consumatorilor.

Pentru perioada 2012-2014 APC-România şi-a stabilit ca principale direcţii de interes activităţi în următoarele domenii: acţiuni colective, contractele încheiate de consumatori, drepturi digitale, produse alimentare, sănătate, siguranţă, servicii financiare, sustenabilitate energetică.

În cadrul acestor activităţi se va pune accent pe  reprezentarea intereselor la nivelul adoptării deciziilor de interes pentru consumatori, accesul consumatorilor la justiţie, informarea şi educarea consumatorilor, consultanţă in domeniul protecţiei consumatorilor, întărirea colaborării cu celelalte organizaţii de consumatori din România, reprezentarea consumatorilor în cadrul organismelor consultative naţionale şi internaţionale, participarea la reţele europene şi internaţionale.

ECC Romania – Centrul European al Consumatorilor Romania

ECC-RomaniaLa 1 ianuarie 2008, Centrul European al Consumatorilor – ECC Romania s-a alăturat rețelei ECC-Net pentru a-i sprijini pe cetățenii UE în domeniul achizițiilor transfrontaliere. Rolul nostru este să oferim consultanță juridică gratuită în probleme de comerț transfrontalier și să încercăm rezolvarea pe cale amiabilă a sesizărilor pe care le primim de la consumatorii români, dar și din alte state membre.

Ce face ECC Romania?

  • Informare: poate oferi sfaturi consumatorilor cu privire la drepturile lor sau informații practice atunci când se deplasează prin UE – de la închirierea unei mașini, rezervarea unui pachet de vacanță sau a unui zbor, la comanda unor produse online.
  • Sprijin în soluționarea unei plângeri: atunci când consumatorii au o reclamație împotriva unui comerciant dintr-un alt stat membru, ECC Romania poate coopera cu alte Centre din ECC-Net pentru a găsi o soluție amiabilă la problemele întâmpinate.
  • Consultanță: dacă o soluționare pe cale amiabilă nu este posibilă, ECC Romania poate oferi sfaturi cu privire la calea de urmat – mediere, Procedura Europeană privind cererile cu valoare redusă (sub 2.000 de euro), Procedura Europeană privind somația de plată sau un alt organism.
  • Plângerile consumatorilor împotriva unor companii din UE pot fi preluate numai dacă aceștia sunt rezidenți sau cetățeni ai unui stat membru al UE (plus Norvegia și Islanda) și dacă legislația comunitară este aplicabilă.
  • Toate serviciile oferite de Centrele Europene ale Consumatorilor sunt gratuite.

Cum este finanțat ECC Romania?

ECC Romania este cofinanțat de Comisia Europeană si de Guvernul României, prin Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor. ECC Romania este sprijinit logistic de Asociația pentru Protecția Consumatorilor din România (APC România).

Doctor Florin Ioan Bălănică – Consultant Personal de Sănătate

DrBalanicaDr. Florin Ioan Bălănică are peste 20 de ani de experiență în domeniul medical, fiind în permanență aproape de pacienți și înțelegându-le așteptările și nevoile. În 2014, a introdus în România Medicina Personalizată, care tratează pacientul integral, funcție de nevoile lui individuale, ținând cont atât de informațiile referitoare la bagajul genetic, stilul de viață, alimentație, mediul de lucru si familial, natura relațiilor personale sau istoricul medical al familiei pacientului, cât și de investigațiile medicale potrivite.

Experiența în sistemul medical:

  • Medic Generalist cu competențe în Medicina de Urgență și Medicina Sportivă. Peste 8 ani a profesat în cabinetul propriu din cadrul Institutului Național de Medicină Aeronautică și Spațială din cadrul Spitalului Clinic de Urgență Militar Central București.
  • A coordonat echipe multidisciplinare de medici specialiști pentru rezolvarea unor cazuri medicale complexe.
  • În cei peste 20 de ani de practică, a rezolvat împreuna cu echipa, peste 45.000 cazuri medicale.
  • La începutul anului 2014 a introdus în România Medicina Personalizată. În cadrul acestui proiect, a ajutat un număr de peste 300 pacienți, în numai 6 luni.
  • Timp de 12 ani a ocupat funcția de Manager General al companiei MedCenter.
  • A proiectat, organizat și condus cel mai mare Laborator Central din Europa de Est.
  • A condus cel mai modern Spital Oftalmologic din România și din Europa de Sud-Est, Europe Eye.
  • A ocupat funcția Manager General al Spitalului European Hospital.

În domeniul medical, apar constant schimbări, inovații, tehnici și tehnologii noi. Pentru a fi la curent cu opțiunile de care pot beneficia pacienții săi, Dr. Florin Ioan Bălănică a urmat o serie de programe în cadrul unor instituții de prestigiu din România și din străinătate, precum:

  • Programul de Management al Open University din Marea Britanie (2004)
  • Masterat în Managementul Sistemului Medical în cadrul Universității din București (2007)
  • Masterat în Managementul Asigurărilor Medicale în cadrul Universității din București (2008)
  • Între 2010-2013 a obținut o serie de certificări oferite de Instituții Naționale sau Internaționale, pentru Managementul Proiectelor, Securitate, Diplomație și Politică Externă, Managementul Spitalelor.

Orice problemă de sănătate generează și un dezechilibru de ordin emoțional pentru pacient. În calitate de Consultant Personal de Sănătate, Dr. Florin Ioan Bălănică este alături de pacienții săi pas cu pas, oferindu-le în permanență consultanță și susținerea morală de care au nevoie, precum și acces la cele mai potrivite soluții medicale. De-a lungul timpului, a construit în jurul său o rețea de medici specialiști de prestigiu din România și din străinătate, care acoperă toate ariile terapeutice și alături de care colaboreaza pentru binele pacienților săi.